حکم انتخابات دردولت اسلامی واستفاده کاندیدا ازروشهای غیر اصولی چه میباشد؟

 

 مگرانتخابات چقدرباید مهم باشد، آیارفتن به مجلس شورای اسلامی اینقدرباید مهم باشد که ازهرحربه ای استفاده بکنیم ،وآخرت را ازدست بدهیم ودنیا رابدست بیاریم،مگراین دنیای فانی چقدرارزش دارد! واقعاجای تعجب دارد!!!

نظرمراجع رادراین باره برای شما مینویسیم:

 

شنیده می شود برخی از کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی جهت پیروزی در میدان انتخابات به طرق زیر اقدام به خرید آراء می نمایند:
توزیع گوشی تلفن همراه و سیم کارت، پرداخت وجه نقد، توزیع غذای گرم، وعده امتیازات دولتی و غیر آن.
شایان ذکر است که این وضعیت به گونه ای است که به سمت انتخابات سرمایه داری پیش می رود، و در صورتی که این امر واقعیت داشته باشد، با مشکل مواجه خواهیم شد؟!

 

انتخابات اسلامی با انتخابات غربی مادی بسیار متفاوت است، استفاده از امور مالی و امتیازات مختلف برای خریدن آراء در انتخابات اسلامی مطلقاً جایز نیست و باید جداً از آن پرهیز کرد و کسانی که از این گونه طرق کسب آراء کنند، مشروعیت آنها زیر سؤال است، و رأی دهندگانی که با این امور به افرادی رأی می دهند که صلاحیت ندارند نیز از نظر شرعی مرتکب خلاف شرع شده اند. اصولاً توسل به این امور دلیل برعدم صلاحیت است.
برادران و خواهران عزیز مراقب باشند سرنوشت نظام و کشورشان را با هیچ چیز مبادله نکنند و حتی در تبلیغات انتخاباتی خود از روش های غربی استفاده نکنند.

 برگرفته استفتائات آقای مکارم شیرازی

مرجع تقلید باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟

 

جَعَلنا مِنْكُمْ شِرْعَهً وَمِنهاجاً» و براي هر يك از شما(امتها) شريعت و راه و روشني قرار داديم.(سوره مائده،آيه 48)

 

عالى ترين مصداق اين آيه (چنان كه در روايات آمده ) پيشوايان معصوم(عليهم السلام) هستند و مراجع تقليد و دانشمندان متعهد و پرهيزگار از مصاديق ديگر آن به شمار مى آيند .

البته مراجع تقلیدازبارزترین این مصادیق می باشد

از منظر قران مرجع تقلید باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟

قرآن كريم مى فرمايد: ("فَسْـَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لاَ تَعْلَمُون، نحل ،43) اگر نمى دانيد از آگاهان بپرسيد" اين آيه شريفه بيانگر يك قانون كلى عقلايى در مورد "رجوع جاهل به عالم " يعنى همان "تقليد" است .

الميزان ، علامه طباطبايى(رحمه الله) ، ج 12 ، ص 271)

 

 

ادامه نوشته

ریشه تقلیدکردن دراسلام

ريشه تقليد:تقلید به معنی پیروی و دنباله روی کردن است. در مباحث دینی، تقلید در اصول دین جایز نمی‌باشد و باید با تحقیق به آنها رسید.ولی در احکام اغلب اوقات باید از شخص متخصص که به او مجتهد جامع‌الشرایط یا مرجع تقلید می‌گویند تقلید نمود. 

معانی تقلید:

تقلید از «قَلَدَ» در لغت به معنای افکندن چیزی بر گردن دیگری و نهادن کاری برعهدة کسی است و در اصطلاح رایج فقهی پیروی از مجتهد در احکام دینی است. این واژه به معانی دیگری نیز در متون فقهی به کار رفته است.

 البته بیشتر فقها ماهیت تقلید را همان پیروی عملی از فتوای مجتهد دانسته‌اند، يعني در عمل كردن به احكام الهي از مجتهد پيروي كنيم.

 

ادامه نوشته

لزوم تقلید

 

  هر مسلمانى در جست‏وجوى فلسفه احكام شرعى است.

 اهميّت آگاهى از فلسفه تقليد، نسبت به ديگر احكام، بيشتر است، زيرا:

اولًا: اصل لزوم تقليد، از مسائلى است كه مكلف بايد خودش به آن دست يابد و نمى‏تواند در اين مسأله تقليد كند. اگر مكلّف مسأله لزوم تقليد را دريافت، باب استفاده از فتاواى مجتهد به روى او باز مى‏شود.

ادامه نوشته

تقليددراسلام

                                    

 

                                         جایگاه احکام و تقلید در اسلام

برنامه های نجات بخش اسلام عبارت است از:

دسته اول: برنامه هایی  در رابطه با سالم سازی فکر و اعتقاد انسان است ، که  او باید آنها را از روی دلیل پذیرفته و معتقد باشد و چون این دسته از برنامه های اسلام، امور اعتقادی است و محتاج به یقین می باشد، پیروی از دیگران (تقلید) در آنها راه ندارد.

دسته دوم: برنامه های عملی است که وظیفه انسانها را نسبت به کارهایی که باید انجام دهند یا از آن دوری جویند مشخص می کند، در حقیقت "احکام" یعنی مجموعه ی قوانین و دستورهایی که از جانب خداوند متعال برای سعادت زندگی بشر در تمام ابعاد آن صادر شده است، بشر ناگزیر از احکام الهی و قوانین آسمانی است تا بتواند در سایه ی آن راه صحیح انسانیت را پیموده و سعادت خویش را به دست آورد.

ادامه نوشته

لزوم تقلید در زندگی

                                                          



حقیقت تقلید در زندگی انسانی ولزوم مرجعیت از دیدگاه عقل

انسان در همه گزینش‌های خویش و برای رسیدن به مقصود، باید از آگاهی لازم برخوردار گردد و با کسب علم و معرفت و تحقیق و بررسی، راه و رسم زندگی فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی خویش را مشخص سازد؛ و چون استعدادها، توانایی‌ها و آگاهی‌های او محدود است و نمی‌تواند در همه رشته‌ها و فنون لازم، تخصص کافی به دست آورد، ناچار است از نظرات دیگران پیروی کند. بنابراین، برای تکامل فرد و جامعه و سامان گرفتن نظام رفتاری و اعتقادی انسان، تقلید ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 

در پرتو تقلید و پیروی از متخصصان و عالمان در هر فن و علمی، در جامعه انسانی و اسلامی، قانون و حق حاکم می‌گردد و بی‌نظمی و هرج و مرج‌طلبی از جامعه رخت بر می‌بندد، و هرکس در فن و تخصصی که به او مربوط نیست دخالت و اظهارنظر نمی‌کند. باتوجه به این مهم قرآن می‌فرماید: فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ.



ادامه نوشته

چرا گریه برحسین؟!

                                                      



  فلسفه گریه

چرا گریه برحسین؟!

 

يكم. بُعد اخلاقى؛ چنان كه روشن است، گريه ارزشى در فرهنگ شيعى اولاً، گريه‏اى است كه موجب تعالى و رشد روح است و ثانياً سرچشمه آن معرفت است. گريه بر امام حسين(ع)، يا به جهت ياد كردن غم و اندوه از دست دادن عاشق حقيقى خداوند متعال است كه تجلى‏گاه اوصاف الهى بود و مؤمنان، بوى گل را از گلاب او استشمام مى‏كردند.

 

 

و يا به دليل عقب‏ماندگى روحى و نداشته‏هاى خود، در مقابل مناقب و فضايل آن بزرگوار و ياران باوفايش است. در واقع گريه بر اين است كه حبيب‏بن مظاهر كه بود و چه داشت و من كيم و چه در كف دارم؟ اشك ريختن بر على‏اكبر، ناله بر خود است كه آن جوان رشيد چه فضايلى را دارا بود و من تا چه اندازه آن خصلت‏ها را دارم؟ و ...

اگر گريه ما از اين منشأ دور است، بايد بكوشيم اشك و آه خود را به اين سمت سوق دهيم تا بر اثر آن، روحمان تعالى يابد. در حقيقت اين قسم از گريه (روحاني)، نشان دادن دردى است كه انسان را به حركت و جوشش وامى‏دارد تا خود را به آن درجه از كمالات برساند و اين چنين اشكى انسان‏ساز است.


فلسفه حرام بودن فیلمها وعکسهای مبتذل !

 

سلام دوستان عزیز چند وقتی است که مبحث پرفایده وبه روزی را پی گیرهستم دراین مطلب مبحث من تلفیقی ازقرآن ومطالب روانشناسی  می باشد

 

 

که البته تمام آیه های قرآن شامل همه علوم بشرمی شود

 

ادامه مبحث فلسفه حرام بودن نگاه به تصاویرمستهجن:


خداوند متعال امر به جلوگيرى و سد باب چشم نموده ، مى فرمايد: قل للمومنين يغضوا من ابصارهم ويحفظوا فروجهم ذالك ازكى لهم ...؛((بگو براى مومنين كه چشمهاى خود را از نامحرم بپوشند و فروج خود را از نظر كسان يا از ارتكاب فجور نگهدارى نمايند كه اين نگهدارى براى آنها پاكتر است. سوره نور آیه 30



ادامه نوشته

فلسفه حرام بودن فیلمها وعکسهای مبتذل !

                                      

  

  ادامه مبحث فلسفه حرام بودن نگاه به تصاویرمستهجن:

 

بلوغ زودرس از ديگر پيامدهاي ديدن چنين تصويرهايي به شمار مي‏رود. به طور طبيعي، اگر نوجوان يا جواني كه چنين صحنه‏هايي را مي‏بيند، شرايط ازدواج و تشكيل زندگي زناشويي را نداشته باشد، خواهد كوشيد عطش كاذب را از راه‏هاي ديگر فرو نشاند. اين جاست كه مشكلات اخلاقي ديگري مانند روابط نادرست با جنس مخالف و موافق، خودارضايي و... پديد مي‏آيد.


  

ادامه نوشته